[ABE-L] Seminário PPGM UFAM

Jhonnata carvalho jhon_dbz em yahoo.com.br
Qui Jun 17 10:17:34 -03 2021

Prezados redistas, o Programa de Pós-Graduação em Matemática da Universidade Federal do Amazonas (PPGM-UFAM) convida a todos para o seminário a ser realizado no dia 23 de junho às 10h (horário de Brasília).

Link meet: https://meet.google.com/sxu-ocgs-rnu

Palestrante: Prof. Narayanaswamy Balakrishnan - McMaster University, Hamilton, Canadá.
 Título: Accelerated Life Testing of One-Shot Devices: Data Collection and Analysis.
Palestrante: Prof. Narayanaswamy Balakrishnan - McMaster University, Hamilton, Canadá.

Abstract:  In this talk, I will explain the problem of one-shot device testing analyses.  After giving some motivating data sets, I will describe different methods of inference and also detail inferential methods and optimal designs under constant-stress (CSALT) and step-stress (SSALT) accelerated tests.  Several real-life examples and simulation study results will be presented to illustrate all the models and inferential methods described.

 BIO: N. Balakrishnan é Professor Distinto na Universidade de McMaster em Hamilton, Ontário, Canadá. Atua nas seguintes linhas de pesquisa:  análise de dados ordenados, distribuições univariada e multivariada, confiabilidade, análise de sobrevivência, estatística não paramétrica, dados censurados e inferência estatística. É autor/coautor de 15 livros e tem cerca de 1000 artigos publicados.

Atenciosamente,

Jhonnata Bezerra de CarvalhoDoutor em Estatística - PPGE - UFPE
Mestre em Matemática Aplicada e Estatística - PPgMAE - UFRN
Graduado em Estatística - UFRN